Automatizovaný příjem a zpracování požadavků uživatelů firemní IT infrastruktutry v nadnárodní společnosti

Projekt Service Desk byl výzvou především díky požadavku na komplexní odbavení a zpracování uživatelských požadavků. V aplikaci se požadavky rozdělovali nejen podle typu, ale také dle lokality. V aplikaci spolupracovalo více než 50 specialistů z 6 národních poboček. Společně odbavovali požadavky od více než 3.000 uživatelů s využitím externích týmů, na které bylo nasměrováno zpracování úkolů druhé a třetí úrovně.

Základní funkcionalitou bylo vytvoření příjemného a srozumitelného uživatelského rozhraní pro zadávání nových požadavků. Pomocí sady formulářů, které byly integrovány do intranetu, mohl každý z uživatelů ve svém jazyce poslat požadavek včetně všech potřebných údajů.

Součástí řešení byl i přístup každého uživatele ke svým rozpracovaným požadavkům, kde bylo možné zjistit stav rozpracovanosti a zároveň požadavek doplnit o nově vzniklé informace nebo dokumenty.

Samotné rozhraní aplikace, umožňovalo zpracování požadavků v několika procesních krocích:

  • Vytvoření požadavku přímo řešitelem
  • Akceptace všech nových požadavků a jejich přiřazení zpracovatelskému týmu
  • Rozdělení požadavku na jednotlivé úkoly s možností využití procesních šablon
  • Označení požadavku pomocí subkategorie pro pozdější analýzu náročnosti
  • Zpracování jednotlivých úkolů s evidencí stráveného i účtovaného času
  • Eskalace zpracování úkolů druhé a třetí úrovně na základě subkategorie požadavku
  • Automatická notifikace zadavetele o stavu zpracování
  • Automatické vyhodnocení spokojenosti uživatele s řešením požadavku
  • Vyhodnocení s ohledem na čas zpracování a porovnání skutečné náročnosti s odhadem

Po spuštění projektu byla aplikace dále rozšiřována o moduly inventarizace a napojení na externí systém pro řízení přístupů a vytváření VPN.

Service Desk https://task-monitor.cz/images/pages/cases/case-pic-sd.jpg Daniel Bernát
Rezervujte si u nás bezplatnou konzultaci Vašeho řešení
Kontaktní formulář